1. Міні заняття
Вірш-потішка "Білчині горішки"
2. Трудове доручення.
Запропонувати батькам разом з дітками назбирати
горішків для білочки.
3. Консультація для батьків.
Батьківські техніки заспокоєння для дітей
Дитина реагує на емоційний стан мами, за принципом акумулятора. Спокійна мама впродовж дня – дитина спить спокійно вночі.
– Ваша будь-яка реакція нормальна в цих ненормальних умовах.
– Дихайте! За будь якою методикою.
– Згадайте, чим ви займалися раніше, що у вас виходить найкраще. Якщо ви ніколи не робили бутерброди – то не намагайтеся зараз стати першокласним колбасонарізувачем. Гарно шили? – шийте, гарно малювали – замалюйте все для історії. Були бухгалтером – займіться організацією запасів продуктів харчування та ліків. Не можете думати, емоції переповнюють? – мийте підлогу. Як не допомогло – помийте ще раз.
– Більше тактильності з дитиною. Обіймайте впродовж дня, можете полоскотати, посміятися. Разом пострибайте, зробіть одне одному масаж.
– Займіться «пошуком скарбів» разом з дитиною. Навіть якщо ви весь час в бомбосховищі – займіться дослідженням місцевості. Розгляньте підлогу, стіни, знайдіть різні образи в тріщинках чи нерівностях поверхні. Уявіть, що ви досліджуєте невідому планету і треба для нових жителів скласти план території (наприклад для комах, що прокинуться влітку чи створіть самі цих мешканців з будь-яких маленьких предметів – іграшок, монет, камінчиків, шматочків паперу). Назвіть цю нову планету (наприклад, планета Тиші, Нових вражень – і ви вже будете спускатися не в бомбосховище, а на вашу планету).
– Нехай дитина побуде репортером. Можна сказати: «Я знаю одного сміливого репортера, який також розказує нам всім що відбувається. Ти можеш взяти інтерв’ю у людей, що поруч, розказати що ти бачиш».
– Не забувайте хвалити дитину. Хай вона щось зробить вперше! – Свій перший бутерброд, складений рюкзак чи розмову з іншим дорослим про допомогу.
– Спробуйте інтелектуазувати інформацію. В нашу лексику ввійшли нові слова – Євросоюз, громадська оборона, гуманітарна допомога – запропонуйте дитині знайти в інтернеті значення цих термінів.
– Не забороняйте дитині відчувати! Гнів, страх, тривога, безпорадність – це нормальні відчуття. Обніміть її, спитайте – «Ти зараз боїшся? Я також. Давай подумаєм, а що б нам допомогло зараз бути сміливими?»
– Малюйте. Олівцями, фломастерами, фарбами. Будь-чим на будь-чому. Малюйте мрію, весну, перемогу. Малюйте побажання нашим воїнам, викладайте ці малюнки на власних сторінках в соціальних мережах!
– Не соромтеся емоцій дитини. Не соромтеся самі проявляти емоції. Чесні емоції значно краще, ніж приховані. В такому разі дитина не почне фантазувати про власні страхи.
При прояві страху дитини, плачу вночі
– Покладіть руку дитини собі на зап’ясток чи груди, щоб вона відчувала ваш пульс, ваше спокійне дихання.
– Дихайте глибоко та рівно, щоб дитина почала дихати з вами в одному ритмі.
– Зробіть легкий масаж найбільш напружених м’язів тіла дитини.
– Якщо дитина починає говорити – слухайте, покажіть заінтересованість в її словах та емоціях.
– Якщо дитина плаче – не зупиняйте.
– Дайте відчути, що ви поруч – покладіть свою руку на плече чи спину дитини. Погладьте по голові.
– При руховому збудженні – обніміть дитину зі спини, притуліть спиною до себе. Дихайте спокійно.
– Промасуйте «позитивні» точки – мочки вух, потріть від переносиці вверх лоба, внутрішні сторони долонь.
Немає коментарів:
Дописати коментар